18 aug. 2009

Hmm en något bitter bloggerska med en annan lika bitter bloggerska samtalar om livet, läs och inse att bitterheten når kulmen...




-ska iaf jobba på tors 2-5 typ

-härligt att göra något annat än sitta hemma och häcka.

-jag häcker inte ;);) jag ska snart skörda är ju bonde =p

Vi pratar lite spel, för vi är inte beroende av vårat bondespel.. neeej då inte det minsta.

-Jaaaaaa, det är ju snart dax att skörda och tänka till hur man sår inför morgondagen, annars måste jag låna dator och skörda hos dej.(vi ska biblioteksdejta i morron med böcker)

-ska odla en massa jodgubbar snabba pengar å allt =))

-men glöm inte att skörda innan du somnar och så rätt så det inte är förstört när du vaknar. Helt sjukt.

-Snacka om spelberoende, hallon går också snabbt att odla, bara 2 timmar.

-ska nog rita upp hur jag vill ha det *ASG* nördig som man är så man kan bygga.. fortf ingen idé hur man får sedelbuntar? man måste ha tre buntar för att kunna föda djuren, men mina djur har inget staket de står kvar, vatten som de inte dricker å hö de inte äter ... hmm måste man ha detta månne? (jag har upptäckt att djuren bara står där)

-hur får man buntarna då?

-ingen aning

-Men ta reda på det då, människa......kan du inte göra något annat än att spela, eller?

Vi diskuterar sedan ekonomi, ett hett ämne för oss studenter...


-sålt några fler böcker? (vi säljer våra gamla studieböcker)

-har bara sålt en. Har en som är intresserad nu. men annars så har jag bara sålt en.

-=)=), hoppas hon köper

-LIte trögt går det, tror att det kommer gå bättre närmare kursstarten. vi är ute i god tid. Som vanligt. (japp som vanligt är vi det)

-hoppas det, får inte lön förrän september =(=(

-du får lön iaf, mer än jag får.

-iof men känns fisigt att få den månaden efter spec som man lämnade in redan den 7,e

-japp, den här månaden suger verkligen.Undrar hur de tänkte när de planerade terminerna och dess utbetalningar. Om de nu tänkte alls

-inte var det nån ur ARBETARKLASSEN iaf ;);) (anspelar på en kurs som hon läst)

-näpp, förmodligen var det en fet flintskallig herre med slips...

-....vars fru är landstingspolitiker å spar in pengar där med

-japp, självklart. Vi är inte alls bittra här inte. nähädå för vi är bönder och spelar och spelar.

-precis med låssas pengar...för vi har inga riktiga. Fyfan vi borde skriva en bok om bitterhet =))

som sagt vi är inte bittra, vi är realister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar